Ostatnie aktualizacje

Wykonanie dokumentacji projektowej dla dróg gminnych

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): eZamówienia

Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-affc5fb7-dc57-4378-af61-6402cc5586f1

image_pdfimage_print

Zarządzenie Nr 70/2025 Wójta Gminy Rząśnia z dnia 22 sierpnia 2025 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Rząśnia na 2025 rok

image_pdfimage_print

Poradnik bezpieczeństwa już dostępny – przygotuj się na każdą sytuację

Zachęcamy naszych mieszkańców do zapoznania się z przygotowaną i udostępnioną dzisiaj przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Obrony Narodowej i  Rządowe Centrum Bezpieczeństwa broszurą „Poradnik bezpieczeństwa”.

„Poradnik Bezpieczeństwa” to inicjatywa rządowa, której celem jest przygotowanie obywateli na różnorodne zagrożenia – od cyberataków i dezinformacji, przez klęski żywiołowe, po sytuacje militarne i kryzysy infrastrukturalne. Projekt podkreśla konieczność budowania odporności społecznej i świadomego reagowania w obliczu współczesnych wyzwań. Celem jest nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa obywateli, ale też wzmacnianie wspólnoty, zaufania i solidarności w całym społeczeństwie.

Poradnik, który dostępny jest pod adresem www.poradnikbezpieczenstwa.gov.pl został przygotowany przez Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rządowe Centrum Bezpieczeństwa we współpracy z ekspertami, samorządami, służbami i organizacjami pozarządowymi. Publikacja oferuje praktyczne wskazówki od tworzenia rodzinnych planów kryzysowych, przez zasady ewakuacji i sygnały alarmowe, po listy kontrolne ułatwiające przygotowanie zapasów i niezbędnego wyposażenia.

Poradnik zostanie rozesłany do wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. Dostępny będzie też w wersji wydrukowanej alfabetem Braille’a. Inne wersje językowe można pobrać w wersji elektronicznej na stronie: poradnikbezpieczenstwa.gov.pl.

image_pdfimage_print

Ogłoszenie o wyniku otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w 2025 roku w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej poprzez naukę pływania dzieci z terenu Gminy Rząśnia

image_pdfimage_print

Modernizacja placu zabaw przy Gminnym Żłobku „Kubuś i Przyjaciele” w Rząśni, ul 1 Maja 16A

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): eZamówienia

Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-a1be6fe3-7e86-4f1a-b718-eb1d0a884457

image_pdfimage_print

Zakup wyposażenia hali sportowej przy Centrum Kulturalno – Sportowym w Rząśni

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): eZamówienia

Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-da11f58f-694f-47f9-9a65-1b02e242d0ff

image_pdfimage_print

Zakup sprzętu i wyposażenia dla Gminnego Ośrodka Zdrowia w Rząśnia w ramach realizacji projektu Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): eZamówienia

Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-99d696d2-0f9b-43ca-875a-f591e0c2c247

image_pdfimage_print

Zarządzenie Wójta Gminy Rząśnia Nr UGO.0050.71.2025 z dnia 22 sierpnia 2025 r. w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej Gminy Rząśnia na 2026 r.

image_pdfimage_print

Uchwały Rady Gminy Rząśnia z dnia 18 sierpnia 2025 r.

image_pdfimage_print

Zaproszenie na posiedzenie Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Spraw Socjalnych Rady Gminy Rząśnia na dzień 28 sierpnia 2025 r.

image_pdfimage_print

Imienne wykazy głosowań z sesji Rady Gminy Rząśnia z dnia 18 sierpnia 2025 r.

image_pdfimage_print

Program „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – Edycja 2026

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rząśni planuje przystąpić do realizacji programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
1) wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
2) wsparciu uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie,
3) wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,
4) wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Adresatami Programu są:
1) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
2) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
– o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
– traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Usługa asystencji osobistej w ramach Programu jest bezpłatna dla uczestnika.

Osoby zainteresowane uzyskaniem wsparcia, a także ich opiekunów, zachęcamy do kontaktu z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rząśni. Zgłoszeń można dokonywać osobiście w siedzibie GOPS przy ul. 1 Maja 37 w Rząśni, telefonicznie pod numerem 44 631-71-84 lub komórkowym 695-446-383 – w terminie do 2 września 2025 r.

Zgromadzone informacje posłużą do określenia skali potrzeb na rok 2026 oraz umożliwią złożenie wniosku o dofinansowanie realizacji Programu.

Szczegółowe informacje na temat Programu dostępne są pod adresem:

image_pdfimage_print

Zarządzenie Wójta Gminy Rząśnia Nr UGO.0050.63.2025 z dnia 30 lipca 2025 r. w sprawie wskazania szkoły w której będzie naliczany odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych na każdego nauczyciela będącego emerytem lub rencistą oraz nauczyciela pobierającego nauczycielskie świadczenie kompensacyjne

image_pdfimage_print

Dożynki Gminne połączone z 120-leciem OSP Biała – informacja dla uczestników

Informujemy wszystkich uczestników zbliżających się Dożynek Gminnych połączonych z jubileuszem 120-lecia OSP Biała, które odbędą się na terenie wygrodzonego placu znajdującego się na boisku sportowym przy Szkole Podstawowej im. Marcina Bielskiego w Białej, Biała 63, 98-332 Rząśnia w dniu 24 sierpnia 2025, iż impreza ta jest imprezą masową w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (T.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 616).

W związku z powyższym podczas jej trwania obowiązuje regulamin imprezy masowej i terenu boiska sportowego przy Szkole Podstawowej im. Marcina Bielskiego w Białej, Biała 63, 98-332 Rząśnia, który podajemy poniżej.

W załączeniu podajemy do publicznej wiadomości również szkic sytuacyjny zabezpieczenia imprezy masowej pod nazwą “Dożynki Gminne połączone z jubileuszem 120-lecia OSP Biała” a także szkic komunikacyjny z oznaczeniem parkingów oraz organizacją ruchu na terenie miejscowości w godzinach trwania imprezy masowej.


REGULAMIN TERENU IMPREZY „DOŻYNKI GMINNE POŁĄCZONE Z OBCHODAMI 120-LECIA OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W BIAŁEJ”
Teren boiska  sportowego przy Szkole Podstawowej im. Marcina Bielskiego w Białej, Biała 63, 98-332 Rząśnia

§ 1

Celem regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa imprezy poprzez określenie zasad zachowania się osób na niej obecnych w dni 24 sierpnia 2025 r.

§ 2

1. Uczestnicy imprezy mają prawo wstępu na teren obiektu, w dniu 24 sierpnia 2025 r. w godz. 13:00 – 23:00.
2. Uczestnicy mogą przebywać na terenie obiektu od rozpoczęcia do zakończenia imprezy zgodnie z harmonogramem imprezy, a następnie bez zbędnej zwłoki opuścić miejsce imprezy.
3. Na teren imprezy mają zakaz wstępu osoby będące pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
4. Na teren imprezy nie będą wpuszczane osoby, które swoim zachowaniem stwarzają potencjalne zagrożenie dla porządku publicznego.
5. Na terenie imprezy obowiązuje całkowity zakaz wprowadzania i poruszania się na jej obszarze psów bez smyczy i kagańca.
6. Osoby obecne na imprezie mają obowiązek zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na tej imprezie, a w szczególności przestrzegać regulaminu imprezy.
7. Na terenie imprezy obowiązuje zakaz wnoszenia: broni, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, napojów alkoholowych, szklanych opakowań, napojów w puszkach, napojów w opakowaniach plastikowych i kartonowych powyżej 0,5l, środków odurzających, substancji psychotropowych, przedmiotów mogących zaszkodzić życiu lub zdrowiu.
8. Zabrania się niszczenia tablic informacyjnych oraz wszelkich innych obiektów mienia.
9. Zabrania się wzniecania ognia.
10. Zabrania się okrzyków prowokujących lub nawołujących do zakłócania porządku
i bezpieczeństwa, mogących stanowić zarzewie konfliktu, obraźliwych lub poniżających inne osoby z uwagi na ich płeć, rasę, wyznanie, wiek, przekonania lub z jakiegokolwiek innego powodu.
11. Osoby znajdujące się na imprezie, które dopuszczać się będą zakłócenia porządku, stwarzać zagrożenie dla innych uczestników imprezy, naruszać dobre obyczaje lub które wniosą wbrew zakazowi przedmioty zakazane, albo nie będą przestrzegać regulaminu imprezy zostaną z niej usunięte.
12. Osoby wymienione w pkt. 11, które czynem swoim wyczerpią znamiona czynu zabronionego ponoszą konsekwencje przewidziane przepisami prawa.
13. Zabronione jest tarasowanie i zastawianie w jakikolwiek sposób wyjść i dróg ewakuacyjnych, dróg dojazdowych dla służb ratowniczych i policji oraz hydrantów i innych urządzeń niezbędnych w przypadku prowadzenia akcji ratowniczej lub gaśniczej.
14. Każdy uczestnik imprezy zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem imprezy oraz graficznym planem terenu imprezy.
15. Organizator, wykonując postanowienia niniejszego regulaminu, działa poprzez pracowników ochrony koncesjonowanej firmy, stanowiących służbę porządkową, której zostaną powierzone obowiązki zapewnienia bezpieczeństwa i porządku w czasie trwania imprezy.
16. Uczestnik imprezy zobowiązany jest do informowania Organizatora lub Służbę Porządkową o zauważonym pożarze, zagrożeniu życia, zdrowia ludzkiego lub mienia.
17. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za mienie pozostawione przez uczestników na terenie imprezy.
18. Uczestnik imprezy zobowiązany jest do stosowania się do zaleceń Organizatora lub Służb Porządkowych.
19. Wszystkie pojazdy zaparkowane na terenie Obiektu przed imprezą jak i w czasie jej trwania nieposiadające właściwej przepustki zezwalającej na wjazd i parkowanie oraz zaparkowanie na drogach ewakuacyjnych lub miejscach dojazdu służb ratowniczych i policji będą odholowane na koszt właściciela pojazdu.

§ 3

Służby porządkowe, legitymujące się identyfikatorami umieszczonymi w widocznym miejscu, są uprawnione zgodnie  przepisami do;
– legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;
– przeglądania zawartości bagaży, odzieży osób w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub posiadają niebezpieczne przedmioty;
– wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowujących się niezgodnie z regulaminem imprezy, a w przypadku niewykonania takich poleceń – wezwania ich do opuszczenia imprezy;
– ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także chronionego mienia;
– Służby Porządkowe mogą wydawać własne instrukcje bezpieczeństwa oraz p.poż. zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 4

1. Udział w imprezie – wejście na teren obiektu, na którym odbywać się będzie impreza, jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na rozpowszechnianie wizerunku utrwalonego podczas imprezy na określonych polach eksploatacji tj. na stronie internetowej  Gminy Rząśnia, na profilu społecznościowym Facebook Gminy Rząśnia oraz materiałach filmowych zleconych w celu działań związanych z ich promocją.
2. Organizator lub jego partner może korzystać z takiego nagrania lub jego fragmentu, w tym przedstawiającego wizerunek Uczestnika lub innej osoby przebywającej na Terenie imprezy, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, bez konieczności zapłaty wynagrodzenia za korzystanie z wizerunku poprzez jego utrwalanie, zwielokrotnianie, obrót oraz rozpowszechnianie.

§ 5

Osoby  obecne na imprezie nie mogą rejestrować, wykorzystywać ani przesyłać dźwięku, obrazu lub opisu obiektu) do użytku innego niż wyłącznie prywatny. Surowo zabronione  jest  rozpowszechnianie  przez  internet, radio, telewizję lub za pośrednictwem innych współczesnych lub przyszłych mediów, dźwięku, obrazu, zdjęć, danych, opisu, nagrań, wyniku lub statystyki z Imprezy w całości lub w części bądź pomaganie innej osobie/innym osobom w takich działaniach.

§ 6

W sprawach nieregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Ustawy oraz Kodeksu Cywilnego.

szkic sytuacyjny zabezpieczenia imprezy masowej pod nazwą “Dożynki Gminne połączone z jubileuszem 120-lecia OSP Biała”
Szkic sytuacyjny zabezpieczenia imprezy masowej pod nazwą “Dożynki Gminne połączone z jubileuszem 120-lecia OSP Biała”

szkic komunikacyjny z oznaczeniem parkingów oraz organizacją ruchu na terenie miejscowości w godzinach trwania imprezy masowej
Szkic komunikacyjny z oznaczeniem parkingów oraz organizacją ruchu na terenie miejscowości w godzinach trwania imprezy masowej

 

image_pdfimage_print

Zarządzenie Wójta Gminy Rząśnia Nr UGO.0068.58.2025 z dnia 11 sierpnia 2025 r. w sprawie upoważnienia pracowników Urzędu Gminy w Rząśni do wystawiania i podpisywania faktur VAT (faktur korygujących)

image_pdfimage_print

Zarządzenie Nr 69/2025 Wójta Gminy Rząśnia z dnia 12 sierpnia 2025 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Rząśnia na 2025 rok

image_pdfimage_print

Zakup wyposażenia hali sportowej przy Centrum Kulturalno – Sportowym w Rząśni

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): eZamówienia

Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-89dfcec6-23c0-463d-95c8-b6155aebbcaa

image_pdfimage_print

Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego

Wójt Gminy Rząśnia podaje do publicznej wiadomości treść uproszczonej oferty realizacji zadania publicznego pn. „Zakończenie lata w Gawłowie”

W dniu 11.08.2025 r. do Urzędu Gminy w Rząśni wpłynęła uproszczona oferta na realizację zadania publicznego złożona przez: Koło Gospodyń Wiejskich w Gawłowie ŁĄCZYMY POKOLENIA, z/s Gawłów 109, 98-332 Rząśnia.

Zgodnie z art. 19a ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.), ofertę zamieszcza się na okres 7 dni w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy Rząśnia oraz w siedzibie Urzędu Gminy w Rząśni w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń.

Każdy w terminie do dnia 21.08.2025 r. może zgłosić pisemne uwagi dotyczące oferty składając je na biurze podawczym Urzędu Gminy w Rząśni ul. 1 Maja 37, 98-332 Rząśnia.

image_pdfimage_print

Zarządzenie Nr 61/2025 Wójta Gminy Rząśnia z dnia 29 lipca 2025 r. w sprawie w sprawie wprowadzenia Instrukcji kasowej w Urzędzie Gminy w Rząśni

image_pdfimage_print

Modernizacja placu zabaw przy Gminnym Żłobku „Kubuś i Przyjaciele” w Rząśni, ul 1 Maja 16A

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): eZamówienia

Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-c268bc68-41ff-45a2-b068-5d1e34e43dcf

image_pdfimage_print

Zarządzenie Wójta Gminy Rząśnia Nr UGO.0050.58.2025 z dnia 23 lipca 2025 r. w sprawie wprowadzenia standardów ochrony małoletnich

image_pdfimage_print

Zakup wyposażenia hali sportowej przy Centrum Kulturalno – Sportowym w Rząśni

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): eZamówienia

Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-3cde98ff-7573-4f34-ae2d-6e291378eff0

image_pdfimage_print

Zakup sprzętu i wyposażenia dla Gminnego Ośrodka Zdrowia w Rząśnia w ramach realizacji projektu Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): eZamówienia

Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-bc672493-9efa-4641-959f-0527654423bd

image_pdfimage_print

Zarządzenie Nr 60/2025 Wójta Gminy Rząśnia z dnia 28 lipca 2025 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Rząśnia na 2025 rok

image_pdfimage_print

Zarządzenie Wójta Gminy Rząśnia Nr UGO.0050.62.2025 z dnia 29 lipca 2025 r. w sprawie ustalenia wysokości pogotowia kasowego

image_pdfimage_print

Trening systemu alarmowania. 1 sierpnia 2025

Na podstawie Zarządzenia Wojewody Łódzkiego z dnia 25 lipca 2025 r. w sprawie przeprowadzenia na terenie województwa łódzkiego treningu systemu wykrywania i alarmowania, informujemy, że w dniu 1 sierpnia 2024 roku (piątek) o godzinie 17:00 zostaną uruchomione syreny alarmowe włączone do central alarmowych obrony cywilnej.

W tym czasie zostanie wyemitowany sygnał – dźwięk syreny trwający około jednej minuty.

Trening ma za zadanie ocenę sprawności i skuteczności systemu ostrzegania i alarmowania. Trening systemu alarmowania będzie jednocześnie formą upamiętnienia 81. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

image_pdfimage_print

Składanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego

Uprzejmie informujemy o możliwości składania wniosków o zwrot podatku akcyzowego dla producentów rolnych. Wnioski o zwrot podatku akcyzowego można składać w terminie od 1 sierpnia 2025  roku do 29 sierpnia  2025  roku.

Do wniosku o zwrot podatku akcyzowego należy dołączyć:
1) faktury VAT (lub ich kopie po okazaniu oryginałów pracownikowi Urzędu Gminy) stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2025 r. do 31 lipca 2025 r.
2) w przypadku ubiegania się przez producenta rolnego o zwrot podatku w odniesieniu do bydła należy dołączyć dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonej z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk bydła na duże jednostki przeliczeniowe określonych w załączniku do ustawy, na podstawie danych zawartych w rejestrze zwierząt gospodarskich oznakowanych, o którym mowa w Ustawie z dnia 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz. U. z 2023 r. poz. 1815).

W 2025 roku stawka zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej ustalona została w wysokości 1,46 zł na 1 litr oleju zgodnie z przepisami rozporządzenia Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2025 r. (Dz. U. poz. 1917).

Zgodnie z ustawą z dnia 10 marca 2006 roku o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1948). limit zwrotu podatku akcyzowego ustala się jako sumę:
1) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 110 oraz powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego określonej w ewidencji gruntów i budynków, według stanu na dzień 1 lutego danego roku, oraz
2) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
3) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 4 oraz średniej rocznej liczby świń będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
4) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych owiec będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
5) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych kóz będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
6) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego, liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych koni będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.

Chcąc skorzystać z dodatkowego limitu paliwa do bydła, owiec, świni , koni, kozy należy złożyć w biurze powiatowym ARiMR właściwym dla siedziby stada wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP bydła w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. Wydana informacja będzie załącznikiem do wniosku o zwrot podatku akcyzowego.

Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o udzielonej pomocy publicznej innej niż de minimis. Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu podatku akcyzowego udzielne są pod nr telefonu 44 631-71-22, wew. 105.

image_pdfimage_print

Postępowanie na usunięcie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Rząśnia

image_pdfimage_print

Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego w 2025 roku w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej poprzez naukę pływania dzieci z terenu Gminy Rząśnia

image_pdfimage_print

Kasa Urzędu nieczynna w dniu 28.07.2025

Informujemy, że z powodu zaplanowanych prac serwisowych Kasa Urzędu Gminy w Rząśni będzie nieczynna w poniedziałek 28 lipca 2025 r.

Za ewentualne utrudnienia serdecznie przepraszamy

image_pdfimage_print

Zarządzenie Wójta Gminy Rząśnia Nr UGO.0050.56.2025 z dnia 18 lipca 2025 r. w sprawie podania do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym

image_pdfimage_print